İkinci Dünya Savaşı’nın yıkıntılarından çıkan ve Doğu-Batı stillerini popülerleştiren ve savaş sonrası Japonya’nın yükselişini simgeleyen 500 milyon dolarlık bir moda evi inşa eden Japon modacı Hanae Mori, 11 Ağustos’ta Tokyo’daki evinde öldü. 96 yaşındaydı.
Ofisi Perşembe günü ölümünü bir neden belirtmeden doğruladı. Ölümünden iki gün önce hastalandığını söyledi.
Bir cerrahın kızı olan Hanae Mori (HA-na-eh MO-ree olarak telaffuz edilir), Tokyo’nun bombalanmış bir bölümünde Amerikan askerlerinin eşlerine hizmet veren bir terziden, 50. yüzyılda küresel üne tırmandı. -Muhteşem zenginlik getiren yıllık kariyer; 20 şirket; Paris, New York ve Tokyo’daki saray evleri; ve erkek egemen bir meslekte ve toplumda bir kadın için dikkate değer bir konum.
Stillerini geliştirmek ve pazarlamak için onlarca yıl uğraştıktan sonra, 1977’de dünyanın en iyi tasarımcılarından oluşan Paris loncasına katılan ilk Asyalı kadın olan Chambre Syndicale de la Haute Couture’a kabul edildi. Aynı zamanda, rekabetin ve risklerin moda olduğu kadar yüksek olduğu Paris gösterilerinde Christian Dior, Chanel, Givenchy, Armani, Versace, Valentino ve Karl Lagerfeld saflarına katılan ilk Asyalı kadındı.
O yılki koleksiyonu, Japon çiçekleri, deniz manzaraları, kaligrafi ve onun marka kelebeği ile damgalanmış, ipek ve şifondaki Batı tarzı tasarımların kendine özgü karışımı ile çarpıcı bir önlük ve diğer giysilerden oluşuyordu. New York Times moda eleştirmeni Bernadine Morris, endüstrinin yapımda yeni bir yıldızı olduğunu açıkladı.
Bayan Morris 1977’de “Paris’in hala klasikleri var” diye yazmıştı, “tarzını 1920’lerde kuran ve o zamandan beri pek değişmeyen Chanel ve on yıl sonra ortaya çıkan Grès. Bu sefer onlara, zamanla bir klasik haline gelebilecek Hanae Mori katıldı.”
O haklı. Sonraki yıllarda, Bayan Mori’nin haute couture’u Paris ve New York podyumlarını büyüledi ve moda basını tarafından alkışlandı. Buna karşılık, tanınır hale geldikçe ve ihraç ettiği hazır giyim stilleri yaygınlaştıkça, dünya çapında milyonlarca alıcının bağlılığını kazandı.
Bayan Mori, 1970 yılında Tokyo’daki atölyesinde. Kredi… Getty Images aracılığıyla Mario De Biasi/Mondadori Portföyü
Tasarımları aslında oldukça muhafazakardı. 5 Ağustos’ta vefat eden Japon çağdaşı Issey Miyake’nin ve alışılmamış stiller ve kumaşlar kullanan diğer avangard modacıların aksine, Bayan Mori, Batı moda kalıplarını kırmaya çalışmadı. Bunun yerine, Batı tasarımlarını Japon dokunuşlarıyla birleştirerek klişelere meydan okudu ve her iki kültürde de bir nesil tasarımcıyı etkiledi.
Bir Vogue editörünün dediği gibi, kreasyonları giriş yapmak isteyen kadınlar için değildi. İlgi odağı olmayıp, sadece ince renk ve desenlerde giyinmenin sessiz zevklerini arayan kadınların çoğunluğu içindi: obi kuşaklı ipek kokteyl elbiseleri; şifon elbiseler mor-turuncu sislerle yüzer; ve gül yaprakları, sazlıklar veya incecik bulutlar ile basılmış etekler ve elbiseler.
Bayan Mori, tekstilden sorumlu kocası Ken Mori’nin işletme müdürü olarak gece elbisesi serileri geliştirdi; günlük giyim; iş kıyafeti; erkek ve çocuk giyimi; ve ayakkabı, el çantası, eldiven ve eşarp koleksiyonları. Daha sonra cila, kadın ve erkek kokuları ve hatta ev mobilyası üretti.
Japonya, savaş zamanı bombalamalarının yıkımından kurtulup, bir coşku patlamasıyla ekonomik zeminini yeniden kazanırken, önce mutfaklara kapanan ve geleneksel kimono giymekle sınırlı olan kadınlar, sürüler halinde iş gücüne katıldı ve Bayan Mori’nin ceketlerini, pantolonlarını, kazaklarını ve eteklerini satın aldı. . Birçoğu ayrıca Mori kreasyonlarıyla akşam, düğün ve diğer resmi etkinlikler için yeni giyinme yöntemleri öğrendi.
1973 yılında Tokyo’daki Imperial Hotel’de Hanae Mori Kimono Koleksiyonunu sergileyen modeller. Kredi… Getty Images ile Asahi Shimbun
Ve Bayan Mori’nin hazır koleksiyonları dünya çapındaki pazarlara genişledikçe, özel müşteri listesi Monaco Prensesi Grace’i; Japonya’nın Veliaht Prensesi Masako; Lady Bird Johnson; Nancy Reagan; Hillary Clinton; Sophia Loren; Renata Tebaldi; Avrupa ve Asya’daki ulusal liderlerin eşleri; ve New York, Paris, Londra ve Tokyo’daki sosyete figürleri.
The Times, 1980’de Tokyo’dan, dünya çapında 100 milyon dolarlık satışları artıran bir pankartın ardından, “Toyota’nın otomobillerde, Sony’nin teyplerde ve Nikon’un fotoğraf makinelerinde olduğu gibi, Hanae Mori adı kadın giyiminde Japonya ile eşanlamlı hale geldi” dedi.
Şöhret ile sözleşmeler geldi. Daha önce Japon filmleri için kostümler ve Japan Air Lines uçuş görevlileri için üniformalar tasarlayan sanatçı, 1985 yılında Milano’da La Scala’da “Madama Butterfly” operası için kostümler tasarladı; 1986’da Rudolf Nureyev’in Paris Opera Balesi “Cinderella” (ve 1987’de New York prodüksiyonu) ve 1996’da Salzburg Music Şenlik’te “Elektra” operası için.
1990’lara gelindiğinde, Bayan Mori, Japonya’daki en güçlü şirket yöneticilerinden biriydi ve Tokyo toplumunun gururuydu. Eşlerinin dolaplarında en az bir Mori eseri olan büyükelçiler, eğlence yıldızları ve şirket liderlerinin arkadaş olduğu bir hayır kurumuydu: 9.000 dolara satılan gündüz takımları ve 26.000 dolara satılan gece elbiseleri.
Bayan Mori’nin uluslararası genel merkezi olan Hanae Mori Binası, Tokyo’nun merkezinde bir cam ve çelik dönüm noktasıydı. Yakınlarda bir Fransız restoranına ve New York ve Paris’te 250 kadar misafir için akşam yemeği partileri düzenlediği malikanelere sahipti. Tokyo’daki evi, modern, beş katlı bir rezidanstı; ofis binası gibi, Japon mimar Kenzo Tange tarafından tasarlandı.
Bayan Mori, torunu olan model Izumi Mori ile 2004 yılında Paris’te. Kredi… Getty Images aracılığıyla Victor Virgile/Gama-Rapho
Kendi jet uçağıyla dünyayı dolaşan, kraliyet ailesi ve üst düzey yöneticilerle yemek yiyen Bayan Mori, çoğu zaman giydiği yıldızlar kadar popülerdi ve Japonya’da sık sık haberlerde yer aldı. Küçük ve narin, kalp şeklinde bir gülümsemeye, büyük yuvarlak gözlüklere ve yumuşak bir sese sahip olan Batılı muhabirler, sessiz bir güven ve doğuştan gelen bir nezaket yaydığını söyleyen Batılı muhabirler tarafından sık sık röportaj yaptı.
Washington Post 1990 tarihli bir profilde, “Tüm başarısı için Mori cana yakın, alçakgönüllü, zarif ve ölçülü bir kadın – muhafazakar bir yetiştirmenin sonucu olan ve Japonya’daki başarısı için çok önemli olan bir tavır” dedi. “Tokyo’nun erkek egemen iş kültüründe, daha açık bir şekilde çalışkan bir kadın dışlanırdı.”
O zamanlar bunu kimse bilmese de Bayan Mori’nin Küresel yıllık satışları yaklaşık 500 milyon doları bulan bir zirveye ulaşmıştı. 90’ların ortalarında, satışları istikrarlı bir şekilde düşmeye başladı, uzun bir ekonomik çöküş ve Bayan Mori de dahil olmak üzere birçok haute couture tasarımcısını işten çıkarmaya zorlayan değişen zevkler tarafından sürüklendi.
2002 yılında Bayan Mori, hazır giyim perakende satış mağazalarını ve lisanslı hazır giyim işletmelerini Britanya’dan Rothschild ve Japonya’dan Mitsui’den oluşan bir yatırım grubuna sattı. O yılın ilerleyen saatlerinde, Hanae Mori International, Japonya’da 94 milyon dolarlık yükümlülüklerle iflas koruması için başvuruda bulundu. Hanae Mori adı birkaç Tokyo butiğinde varlığını sürdürdü ve bugün hala onun koku çizgilerinde varlığını sürdürüyor.
Bayan Mori, 1992’de Barselona Olimpiyatları’na giden Japon delegasyonu için resmi üniformayı tasarladı. Kredi… David Madison/Getty Images
Japonya’nın önde gelen kadın moda tasarımcısı, 8 Ocak 1926’da Japonya’nın güneybatısındaki Shimane Eyaletindeki Muikaichi’de (şimdi Yoshika) Hanae Fujii’de doğdu. Bir cerrahın altı çocuğundan tek kızıydı.
Pasifik’teki savaş başladığında Hanae 15 yaşındaydı. Birçok genç Japon kadın gibi o da bir fabrikada çalıştı. Savaş bittiğinde, Tokyo Woman’s Christian Üniversitesi’nde eğitimine devam etti ve 1947’de edebiyat alanında lisans derecesi ile mezun oldu.
1947’de Bay Mori ile evlendi. İki oğulları vardı, Akira ve Kei, yetişkin olduklarında işlerini yönetmeye yardım ettiler. Kocası 1996’da öldü. Hayatta kalanlar arasında hem oğulları hem de sekiz torunu var; torunlarından ikisi, Hikari Mori ve Izumi Mori, tanınmış modellerdir.
Kariyer için hevesli olan Bayan Mori, terzilik okudu ve 1951’de Tokyo’daki bir alışveriş merkezi olan Shinjuku’da atölyesini açtı. Bir sinema yapımcısı onun çalışmalarını fark ettikten sonra, 50’li ve 60’lı yıllarda Yasujiro Ozu’nun “Erken Sonbahar” ve Yoshida’nın “Yaz Işığına Veda” da dahil olmak üzere yüzlerce Japon filmi için kostümler yaptı. Sinema yıldızları müşteri oldu. Bir moda dergisi için köşe yazıları yazdı, Tokyo ve diğer şehirlerde butikler açtı.
1960 yılında hayatını değiştirecek bir deneyim yaşadı. Coco Chanel’in Paris salonunu ziyaret ettiğinde, kendisine haute couture’u denemesi için ilham veren bir fikirle ortaya çıktı. Japonya’daki kadınsı güzelliğin bir gizleme gizemine dayandığını düşünerek, kadınların doğal kadınlığını ortaya çıkaran giysiler yapmaya karar verdi – yüzyıllar boyunca kadınları neredeyse görünmez kılan bir kültürde devrimci bir kavram.
Fikrini uygulamaya koyarak işi Japonya’da gelişti. 1975’te, eleştirmenler, tasarımcılar ve mağaza temsilcileri de dahil olmak üzere 300 Amerikan VIP’si için bir Park Avenue otelindeki “East Meets West” şovuna pirinç kağıdından davetiyelerle New York’a gitti. Büyük bir hit oldu.
Bayan Mori, 2015 yılında Japonya’nın Hamada kentindeki Iwami Arka Müzesi’nde tasarımlarıyla. Kredi… Yomiuri Shimbun
Times moda eleştirmeni Bayan Morris, “Kesinlikle arka’nın işleri” diye yazdı. “Manzaralar, kelebekler, yelpazeler ve çiçekler, Japon tarzında ipek krep ve şifon üzerine güzelce renklendirilmiştir.
Ancak Japon tasarımcı Hanae Mori’nin Batılı olduğuna dair kesin işaretler var” dedi. “Batı tasarımı ve Japon baskılarının karışımı mutlu bir şey.”
Dallas mağazası Neiman Marcus, ürünlerini Amerika’da pazarlayan ilk kişi oldu. Bergdorf Goodman, Bonwit Teller, Henri Bendel ve Saks Fifth Avenue kısa süre sonra partiye katıldı. İki yıl sonra, Paris’te büyüklüğe ulaştı ve moda rüyalarının sokağına yerleşti: Avenue Montaigne.
Bayan Mori, 1992’de Barselona Olimpiyatları’na giden Japon delegasyonu için resmi üniformayı ve iki yıl sonra da Lillehammer Olimpiyatları için üniformayı tasarladı.
Bayan Mori, 1989 yılında Başkan François Mitterrand tarafından kendisine verilen Fransa’nın en yüksek ödülü olan Legion of Honor başta olmak üzere övgüler ve ödüller yağmuruna tutuldu. Kitapları arasında “Yarın İçin Tasarlamak” (1978), “Bir Cam Kelebek” (1984) ve “Hanae Mori: 1960-1989” (1989) yer aldı.
İflasını ilan ettikten sonra, 78 yaşında emekli olduğu ve Paris’te bir birincilik düzenlediği 2004 yılına kadar moda şovları düzenlemeye devam etti ve bunu öncülük ettiği Doğu-Batı füzyonuna bir saygı olarak nitelendirdi.
The International Herald Tribune 2004’te şöyle yazıyordu: “İzleyiciler büyük Japon modacının Paris’teki son gösterisini selamlamak için ayağa kalkarken Hanae Mori’yi bir alkış çağlayanı karşıladı. kelebeklerle – evin sembolü.”
Hikari Hida, Tokyo’dan gelen haberlere katkıda bulundu.
Ofisi Perşembe günü ölümünü bir neden belirtmeden doğruladı. Ölümünden iki gün önce hastalandığını söyledi.
Bir cerrahın kızı olan Hanae Mori (HA-na-eh MO-ree olarak telaffuz edilir), Tokyo’nun bombalanmış bir bölümünde Amerikan askerlerinin eşlerine hizmet veren bir terziden, 50. yüzyılda küresel üne tırmandı. -Muhteşem zenginlik getiren yıllık kariyer; 20 şirket; Paris, New York ve Tokyo’daki saray evleri; ve erkek egemen bir meslekte ve toplumda bir kadın için dikkate değer bir konum.
Stillerini geliştirmek ve pazarlamak için onlarca yıl uğraştıktan sonra, 1977’de dünyanın en iyi tasarımcılarından oluşan Paris loncasına katılan ilk Asyalı kadın olan Chambre Syndicale de la Haute Couture’a kabul edildi. Aynı zamanda, rekabetin ve risklerin moda olduğu kadar yüksek olduğu Paris gösterilerinde Christian Dior, Chanel, Givenchy, Armani, Versace, Valentino ve Karl Lagerfeld saflarına katılan ilk Asyalı kadındı.
O yılki koleksiyonu, Japon çiçekleri, deniz manzaraları, kaligrafi ve onun marka kelebeği ile damgalanmış, ipek ve şifondaki Batı tarzı tasarımların kendine özgü karışımı ile çarpıcı bir önlük ve diğer giysilerden oluşuyordu. New York Times moda eleştirmeni Bernadine Morris, endüstrinin yapımda yeni bir yıldızı olduğunu açıkladı.
Bayan Morris 1977’de “Paris’in hala klasikleri var” diye yazmıştı, “tarzını 1920’lerde kuran ve o zamandan beri pek değişmeyen Chanel ve on yıl sonra ortaya çıkan Grès. Bu sefer onlara, zamanla bir klasik haline gelebilecek Hanae Mori katıldı.”
O haklı. Sonraki yıllarda, Bayan Mori’nin haute couture’u Paris ve New York podyumlarını büyüledi ve moda basını tarafından alkışlandı. Buna karşılık, tanınır hale geldikçe ve ihraç ettiği hazır giyim stilleri yaygınlaştıkça, dünya çapında milyonlarca alıcının bağlılığını kazandı.
Bayan Mori, 1970 yılında Tokyo’daki atölyesinde. Kredi… Getty Images aracılığıyla Mario De Biasi/Mondadori Portföyü
Tasarımları aslında oldukça muhafazakardı. 5 Ağustos’ta vefat eden Japon çağdaşı Issey Miyake’nin ve alışılmamış stiller ve kumaşlar kullanan diğer avangard modacıların aksine, Bayan Mori, Batı moda kalıplarını kırmaya çalışmadı. Bunun yerine, Batı tasarımlarını Japon dokunuşlarıyla birleştirerek klişelere meydan okudu ve her iki kültürde de bir nesil tasarımcıyı etkiledi.
Bir Vogue editörünün dediği gibi, kreasyonları giriş yapmak isteyen kadınlar için değildi. İlgi odağı olmayıp, sadece ince renk ve desenlerde giyinmenin sessiz zevklerini arayan kadınların çoğunluğu içindi: obi kuşaklı ipek kokteyl elbiseleri; şifon elbiseler mor-turuncu sislerle yüzer; ve gül yaprakları, sazlıklar veya incecik bulutlar ile basılmış etekler ve elbiseler.
Bayan Mori, tekstilden sorumlu kocası Ken Mori’nin işletme müdürü olarak gece elbisesi serileri geliştirdi; günlük giyim; iş kıyafeti; erkek ve çocuk giyimi; ve ayakkabı, el çantası, eldiven ve eşarp koleksiyonları. Daha sonra cila, kadın ve erkek kokuları ve hatta ev mobilyası üretti.
Japonya, savaş zamanı bombalamalarının yıkımından kurtulup, bir coşku patlamasıyla ekonomik zeminini yeniden kazanırken, önce mutfaklara kapanan ve geleneksel kimono giymekle sınırlı olan kadınlar, sürüler halinde iş gücüne katıldı ve Bayan Mori’nin ceketlerini, pantolonlarını, kazaklarını ve eteklerini satın aldı. . Birçoğu ayrıca Mori kreasyonlarıyla akşam, düğün ve diğer resmi etkinlikler için yeni giyinme yöntemleri öğrendi.
1973 yılında Tokyo’daki Imperial Hotel’de Hanae Mori Kimono Koleksiyonunu sergileyen modeller. Kredi… Getty Images ile Asahi Shimbun
Ve Bayan Mori’nin hazır koleksiyonları dünya çapındaki pazarlara genişledikçe, özel müşteri listesi Monaco Prensesi Grace’i; Japonya’nın Veliaht Prensesi Masako; Lady Bird Johnson; Nancy Reagan; Hillary Clinton; Sophia Loren; Renata Tebaldi; Avrupa ve Asya’daki ulusal liderlerin eşleri; ve New York, Paris, Londra ve Tokyo’daki sosyete figürleri.
The Times, 1980’de Tokyo’dan, dünya çapında 100 milyon dolarlık satışları artıran bir pankartın ardından, “Toyota’nın otomobillerde, Sony’nin teyplerde ve Nikon’un fotoğraf makinelerinde olduğu gibi, Hanae Mori adı kadın giyiminde Japonya ile eşanlamlı hale geldi” dedi.
Şöhret ile sözleşmeler geldi. Daha önce Japon filmleri için kostümler ve Japan Air Lines uçuş görevlileri için üniformalar tasarlayan sanatçı, 1985 yılında Milano’da La Scala’da “Madama Butterfly” operası için kostümler tasarladı; 1986’da Rudolf Nureyev’in Paris Opera Balesi “Cinderella” (ve 1987’de New York prodüksiyonu) ve 1996’da Salzburg Music Şenlik’te “Elektra” operası için.
1990’lara gelindiğinde, Bayan Mori, Japonya’daki en güçlü şirket yöneticilerinden biriydi ve Tokyo toplumunun gururuydu. Eşlerinin dolaplarında en az bir Mori eseri olan büyükelçiler, eğlence yıldızları ve şirket liderlerinin arkadaş olduğu bir hayır kurumuydu: 9.000 dolara satılan gündüz takımları ve 26.000 dolara satılan gece elbiseleri.
Bayan Mori’nin uluslararası genel merkezi olan Hanae Mori Binası, Tokyo’nun merkezinde bir cam ve çelik dönüm noktasıydı. Yakınlarda bir Fransız restoranına ve New York ve Paris’te 250 kadar misafir için akşam yemeği partileri düzenlediği malikanelere sahipti. Tokyo’daki evi, modern, beş katlı bir rezidanstı; ofis binası gibi, Japon mimar Kenzo Tange tarafından tasarlandı.
Bayan Mori, torunu olan model Izumi Mori ile 2004 yılında Paris’te. Kredi… Getty Images aracılığıyla Victor Virgile/Gama-Rapho
Kendi jet uçağıyla dünyayı dolaşan, kraliyet ailesi ve üst düzey yöneticilerle yemek yiyen Bayan Mori, çoğu zaman giydiği yıldızlar kadar popülerdi ve Japonya’da sık sık haberlerde yer aldı. Küçük ve narin, kalp şeklinde bir gülümsemeye, büyük yuvarlak gözlüklere ve yumuşak bir sese sahip olan Batılı muhabirler, sessiz bir güven ve doğuştan gelen bir nezaket yaydığını söyleyen Batılı muhabirler tarafından sık sık röportaj yaptı.
Washington Post 1990 tarihli bir profilde, “Tüm başarısı için Mori cana yakın, alçakgönüllü, zarif ve ölçülü bir kadın – muhafazakar bir yetiştirmenin sonucu olan ve Japonya’daki başarısı için çok önemli olan bir tavır” dedi. “Tokyo’nun erkek egemen iş kültüründe, daha açık bir şekilde çalışkan bir kadın dışlanırdı.”
O zamanlar bunu kimse bilmese de Bayan Mori’nin Küresel yıllık satışları yaklaşık 500 milyon doları bulan bir zirveye ulaşmıştı. 90’ların ortalarında, satışları istikrarlı bir şekilde düşmeye başladı, uzun bir ekonomik çöküş ve Bayan Mori de dahil olmak üzere birçok haute couture tasarımcısını işten çıkarmaya zorlayan değişen zevkler tarafından sürüklendi.
2002 yılında Bayan Mori, hazır giyim perakende satış mağazalarını ve lisanslı hazır giyim işletmelerini Britanya’dan Rothschild ve Japonya’dan Mitsui’den oluşan bir yatırım grubuna sattı. O yılın ilerleyen saatlerinde, Hanae Mori International, Japonya’da 94 milyon dolarlık yükümlülüklerle iflas koruması için başvuruda bulundu. Hanae Mori adı birkaç Tokyo butiğinde varlığını sürdürdü ve bugün hala onun koku çizgilerinde varlığını sürdürüyor.
Bayan Mori, 1992’de Barselona Olimpiyatları’na giden Japon delegasyonu için resmi üniformayı tasarladı. Kredi… David Madison/Getty Images
Japonya’nın önde gelen kadın moda tasarımcısı, 8 Ocak 1926’da Japonya’nın güneybatısındaki Shimane Eyaletindeki Muikaichi’de (şimdi Yoshika) Hanae Fujii’de doğdu. Bir cerrahın altı çocuğundan tek kızıydı.
Pasifik’teki savaş başladığında Hanae 15 yaşındaydı. Birçok genç Japon kadın gibi o da bir fabrikada çalıştı. Savaş bittiğinde, Tokyo Woman’s Christian Üniversitesi’nde eğitimine devam etti ve 1947’de edebiyat alanında lisans derecesi ile mezun oldu.
1947’de Bay Mori ile evlendi. İki oğulları vardı, Akira ve Kei, yetişkin olduklarında işlerini yönetmeye yardım ettiler. Kocası 1996’da öldü. Hayatta kalanlar arasında hem oğulları hem de sekiz torunu var; torunlarından ikisi, Hikari Mori ve Izumi Mori, tanınmış modellerdir.
Kariyer için hevesli olan Bayan Mori, terzilik okudu ve 1951’de Tokyo’daki bir alışveriş merkezi olan Shinjuku’da atölyesini açtı. Bir sinema yapımcısı onun çalışmalarını fark ettikten sonra, 50’li ve 60’lı yıllarda Yasujiro Ozu’nun “Erken Sonbahar” ve Yoshida’nın “Yaz Işığına Veda” da dahil olmak üzere yüzlerce Japon filmi için kostümler yaptı. Sinema yıldızları müşteri oldu. Bir moda dergisi için köşe yazıları yazdı, Tokyo ve diğer şehirlerde butikler açtı.
1960 yılında hayatını değiştirecek bir deneyim yaşadı. Coco Chanel’in Paris salonunu ziyaret ettiğinde, kendisine haute couture’u denemesi için ilham veren bir fikirle ortaya çıktı. Japonya’daki kadınsı güzelliğin bir gizleme gizemine dayandığını düşünerek, kadınların doğal kadınlığını ortaya çıkaran giysiler yapmaya karar verdi – yüzyıllar boyunca kadınları neredeyse görünmez kılan bir kültürde devrimci bir kavram.
Fikrini uygulamaya koyarak işi Japonya’da gelişti. 1975’te, eleştirmenler, tasarımcılar ve mağaza temsilcileri de dahil olmak üzere 300 Amerikan VIP’si için bir Park Avenue otelindeki “East Meets West” şovuna pirinç kağıdından davetiyelerle New York’a gitti. Büyük bir hit oldu.
Bayan Mori, 2015 yılında Japonya’nın Hamada kentindeki Iwami Arka Müzesi’nde tasarımlarıyla. Kredi… Yomiuri Shimbun
Times moda eleştirmeni Bayan Morris, “Kesinlikle arka’nın işleri” diye yazdı. “Manzaralar, kelebekler, yelpazeler ve çiçekler, Japon tarzında ipek krep ve şifon üzerine güzelce renklendirilmiştir.
Ancak Japon tasarımcı Hanae Mori’nin Batılı olduğuna dair kesin işaretler var” dedi. “Batı tasarımı ve Japon baskılarının karışımı mutlu bir şey.”
Dallas mağazası Neiman Marcus, ürünlerini Amerika’da pazarlayan ilk kişi oldu. Bergdorf Goodman, Bonwit Teller, Henri Bendel ve Saks Fifth Avenue kısa süre sonra partiye katıldı. İki yıl sonra, Paris’te büyüklüğe ulaştı ve moda rüyalarının sokağına yerleşti: Avenue Montaigne.
Bayan Mori, 1992’de Barselona Olimpiyatları’na giden Japon delegasyonu için resmi üniformayı ve iki yıl sonra da Lillehammer Olimpiyatları için üniformayı tasarladı.
Bayan Mori, 1989 yılında Başkan François Mitterrand tarafından kendisine verilen Fransa’nın en yüksek ödülü olan Legion of Honor başta olmak üzere övgüler ve ödüller yağmuruna tutuldu. Kitapları arasında “Yarın İçin Tasarlamak” (1978), “Bir Cam Kelebek” (1984) ve “Hanae Mori: 1960-1989” (1989) yer aldı.
İflasını ilan ettikten sonra, 78 yaşında emekli olduğu ve Paris’te bir birincilik düzenlediği 2004 yılına kadar moda şovları düzenlemeye devam etti ve bunu öncülük ettiği Doğu-Batı füzyonuna bir saygı olarak nitelendirdi.
The International Herald Tribune 2004’te şöyle yazıyordu: “İzleyiciler büyük Japon modacının Paris’teki son gösterisini selamlamak için ayağa kalkarken Hanae Mori’yi bir alkış çağlayanı karşıladı. kelebeklerle – evin sembolü.”
Hikari Hida, Tokyo’dan gelen haberlere katkıda bulundu.