1985 yılında Fransa’da Kuzey Rhône Vadisi’nin Crozes-Hermitage bölgesine geldiğinde bir damla şarap yapmamış, ancak şarap sektörünün önde gelen üreticilerinden biri haline gelen Alain Graillot, uluslararası şarapları, Cuma günü Grenoble’daki bir hastanede öldü. 77 yaşındaydı.
Oğlu Maxime, sebebinin Courchevel’de kayak yaparken geçirdiği anevrizma olduğunu söyledi.
Bay Graillot, şarap yapma hatası ona çarptığında, birkaç yılını Guatemala ve Kosta Rika’da çalışarak geçirmiş, Paris’te yaşayan 40 yaşında bir kimya mühendisiydi. Şarap üretme konusunda hiçbir deneyimi yoktu, ancak Burgundy’nin önde gelen şarap üreticilerinden bazılarıyla iyi arkadaştı; bunların arasında Morey-St.-Denis’ten Domaine Dujac’tan Jacques Seysses ve Savigny-lès-Beaune’den Domaine Simon Bize et Fils’den Patrick Bize .
Burgonya uygun bir yer değildi, bu yüzden güneydeki Rhône Vadisi’nde şarap yapmak için bir yer aramaya başladı.
Burgonya’da uzun süredir şarap üreticisi olan Jean-Pierre de Smet, Bay Seysses ile birlikte 1960’larda kayak yarışları. “Dedesi ve amcaları Rhône’dandı.”
Bay de Smet, arama yaparken, Bay Graillot’un Crozes-Hermitage’da bir bağ bulduğunu söyledi. Sahibi 1985 büyüme mevsiminin ortasında ölmüştü ve varisler üzümleri satın alacak birini arıyorlardı.
Ne yapacağını bilemeyen Bay Graillot, Burgonyalı arkadaşlarına ulaştı. Bay de Smet, Bay Bize’nin Crozes-Hermitage’a gittiğini ve durumu araştırdığını hatırladı. Bay Graillot’u ürünü satın alması için ikna etti ve şarabı yapmak için orada bir şaraphane kiralamasına yardım etti.
Crozes-Hermitage, o zamanlar gölgede yaşayan mütevazı bir unvandı ve komşusu Hermitage’ın görkemli, uzun ömürlü şaraplarıyla tanınan ve Crozes’in ödünç aldığı yansıyan görkemiydi. adının şanlı kısmı.
Her iki bölgeden gelen kırmızı şaraplar, neredeyse tüm Kuzey Rhône şarapları gibi, syrah üzümünden yapılırdı. Ancak Hermitage üzüm bağları muhteşem bir granit yamacındayken, Crozes-Hermitage büyük, gösterişsiz bir alandı, çoğunlukla düz ve verimli, genellikle meyve ağaçları için asmalardan daha iyi.
“Kuzey Rhône Şarapları”nın (2005) yazarı John Livingstone-Learmonth bir e-postada “Onun aleyhine olan ihtimaller arttı,” dedi. “Crozes-Hermitage şarapları ucuz ve kalitesizdi. Sadece bir şarap vardı, bölge dışında bilinen Paul Jaboulet Aîné Domaine de Thalabert.”
Üzümler hasat edildiğinde, Bay Graillot’un şarabı yapma zamanı gelmişti. Tecrübesi olmayınca tekrar arkadaşlarını çağırdı. Bay Seysses, Dujac’ta çalışmakta olan Bay de Smet’i gönderdi.
“Sadece ikimizdik,” dedi Bay de Smet. “Çok zor ve yorucuydu ve şaraphane de kötü durumdaydı.”
Daha fazla yardım için Bay Seysses’e dilekçe verdiler ve birkaç gün içinde başkaları da mürettebata katılmak için geldi.
“Şarap mükemmel çıktı,” dedi Bay de Smet.
Acemi şarap imalatçısının karşı karşıya olduğu en önemli kararlardan biri, üzümleri ezmeden ve fermente etmeden önce yok etmek mi yoksa saplar dahil tüm üzüm salkımlarını işlemek mi gerektiğiydi. Şarabın karakterine katkı sağlayacak estetik bir seçimdi.
Bay Graillot, tüm kümelerin kullanıldığı Dujac’taki deneyimlerinden bahseden Bay de Smet’in tavsiyesi üzerine tüm kümeleri ezmeyi seçti. O zamanlar Crozes-Hermitage’da popüler olan stile aykırı olan bu seçim, Bay Graillot’un dünyevi, tuzlu kırmızı şaraplarının belirleyici bir özelliği haline geldi.
Beş yıl içinde Bay Graillot bir bağ satın aldı; bir şaraphane inşa etti; şarapları Alain Graillot olarak bilinmesine rağmen, mülkü Les Chênes Verts’i kurdu; ve kalıcı olarak Crozes-Hermitage’a taşındı. Üzümlerini organik olarak yetiştirdi ve şarapları kısa sürede bölge için bir ölçüt olarak görülmeye başlandı.
Bay Graillot yetenekli, karizmatik, enerjik ve alçakgönüllüydü; bu özellikler onun Rhône’da son derece etkili olmasına yardımcı oldu ve düzinelerce hırslı şarap üreticisini Crozes-Hermitage’ı yapma şanslarını denemek için kendine çekti.
“10 yıldan biraz fazla bir süre içinde, Crozes-Hermitage’ı saygın, uluslararası kabul görmüş bir isim haline getirdi” dedi. kendi markası, çekiciliği, dinamizmi, öngörüsü ve çalışkanlığı.”
Alain Jean-Jacques Graillot 10 Aralık 1944’te Lyon’da doğdu. Babası Daniel, Lyon yakınlarında bir çimento fabrikası işletiyordu ve annesi Jeannine bir evdi.
Kimya mühendisi olarak eğitim gördü ve 1980’de Paris’te masa başı işine yerleşmeden önce bir dizi uluslararası şirkette çalıştı. Bu ona göre değildi.
Oğlu Maxime’in yanı sıra, Bay Graillot’un başka bir oğlu Antoine, beş torunu ve bir erkek kardeşi Denis var. Karısı Elisabeth, 2019’da öldü.
Crozes-Hermitage şaraplarına ek olarak, Bay Graillot, başka bir Kuzey Rhône adıyla satın aldığı dört dönümlük araziden mükemmel bir St.-Joseph yaptı ve biraz Hermitage’dan.
Oğullarıyla birlikte Kazablanka ile Rabat arasında bisiklet sürerken keşfettiği bir syrah bağından olağanüstü bir Fas şarabı da yaptı. Adı, Kuzey Afrika’dan Güney Avrupa’ya esen rüzgar olan üzüm ve sirocco’nun adı üzerine oynanan bir oyun olan Syrocco’ydu. Son yıllarda, iki oğul da Alain Graillot şaraplarını yaptı.
Daha geçen Eylül ayında Bay Graillot Fransa’da bir kitap yayınladı, “Parcours de Vignerons: Éloge de l’Entêtement” (“Şarapçıların Yolculuğu: İnatçılığa Övgü”), şarap üreticilerine övgü niteliğindeydi. yine de kendilerini zanaatlarına adamışlardı.
Crozes-Hermitage’ın bir direği olmasına rağmen, Bay Graillot Burgundy’deki arkadaşlarına her zaman ayak uydurdu, onlarla düzenli olarak kayak yaptı ve bisiklete bindi.
Amerikalı şarap garsonu ve Burgundy uzmanı Daniel Johnnes, “Grup için çok önemliydi” dedi. Rhône bedeninde bir Burgonya ruhu olduğu için ona ‘mouton noir’ veya kara koyun deniyordu.”
Oğlu Maxime, sebebinin Courchevel’de kayak yaparken geçirdiği anevrizma olduğunu söyledi.
Bay Graillot, şarap yapma hatası ona çarptığında, birkaç yılını Guatemala ve Kosta Rika’da çalışarak geçirmiş, Paris’te yaşayan 40 yaşında bir kimya mühendisiydi. Şarap üretme konusunda hiçbir deneyimi yoktu, ancak Burgundy’nin önde gelen şarap üreticilerinden bazılarıyla iyi arkadaştı; bunların arasında Morey-St.-Denis’ten Domaine Dujac’tan Jacques Seysses ve Savigny-lès-Beaune’den Domaine Simon Bize et Fils’den Patrick Bize .
Burgonya uygun bir yer değildi, bu yüzden güneydeki Rhône Vadisi’nde şarap yapmak için bir yer aramaya başladı.
Burgonya’da uzun süredir şarap üreticisi olan Jean-Pierre de Smet, Bay Seysses ile birlikte 1960’larda kayak yarışları. “Dedesi ve amcaları Rhône’dandı.”
Bay de Smet, arama yaparken, Bay Graillot’un Crozes-Hermitage’da bir bağ bulduğunu söyledi. Sahibi 1985 büyüme mevsiminin ortasında ölmüştü ve varisler üzümleri satın alacak birini arıyorlardı.
Ne yapacağını bilemeyen Bay Graillot, Burgonyalı arkadaşlarına ulaştı. Bay de Smet, Bay Bize’nin Crozes-Hermitage’a gittiğini ve durumu araştırdığını hatırladı. Bay Graillot’u ürünü satın alması için ikna etti ve şarabı yapmak için orada bir şaraphane kiralamasına yardım etti.
Crozes-Hermitage, o zamanlar gölgede yaşayan mütevazı bir unvandı ve komşusu Hermitage’ın görkemli, uzun ömürlü şaraplarıyla tanınan ve Crozes’in ödünç aldığı yansıyan görkemiydi. adının şanlı kısmı.
Her iki bölgeden gelen kırmızı şaraplar, neredeyse tüm Kuzey Rhône şarapları gibi, syrah üzümünden yapılırdı. Ancak Hermitage üzüm bağları muhteşem bir granit yamacındayken, Crozes-Hermitage büyük, gösterişsiz bir alandı, çoğunlukla düz ve verimli, genellikle meyve ağaçları için asmalardan daha iyi.
“Kuzey Rhône Şarapları”nın (2005) yazarı John Livingstone-Learmonth bir e-postada “Onun aleyhine olan ihtimaller arttı,” dedi. “Crozes-Hermitage şarapları ucuz ve kalitesizdi. Sadece bir şarap vardı, bölge dışında bilinen Paul Jaboulet Aîné Domaine de Thalabert.”
Üzümler hasat edildiğinde, Bay Graillot’un şarabı yapma zamanı gelmişti. Tecrübesi olmayınca tekrar arkadaşlarını çağırdı. Bay Seysses, Dujac’ta çalışmakta olan Bay de Smet’i gönderdi.
“Sadece ikimizdik,” dedi Bay de Smet. “Çok zor ve yorucuydu ve şaraphane de kötü durumdaydı.”
Daha fazla yardım için Bay Seysses’e dilekçe verdiler ve birkaç gün içinde başkaları da mürettebata katılmak için geldi.
“Şarap mükemmel çıktı,” dedi Bay de Smet.
Acemi şarap imalatçısının karşı karşıya olduğu en önemli kararlardan biri, üzümleri ezmeden ve fermente etmeden önce yok etmek mi yoksa saplar dahil tüm üzüm salkımlarını işlemek mi gerektiğiydi. Şarabın karakterine katkı sağlayacak estetik bir seçimdi.
Bay Graillot, tüm kümelerin kullanıldığı Dujac’taki deneyimlerinden bahseden Bay de Smet’in tavsiyesi üzerine tüm kümeleri ezmeyi seçti. O zamanlar Crozes-Hermitage’da popüler olan stile aykırı olan bu seçim, Bay Graillot’un dünyevi, tuzlu kırmızı şaraplarının belirleyici bir özelliği haline geldi.
Beş yıl içinde Bay Graillot bir bağ satın aldı; bir şaraphane inşa etti; şarapları Alain Graillot olarak bilinmesine rağmen, mülkü Les Chênes Verts’i kurdu; ve kalıcı olarak Crozes-Hermitage’a taşındı. Üzümlerini organik olarak yetiştirdi ve şarapları kısa sürede bölge için bir ölçüt olarak görülmeye başlandı.
Bay Graillot yetenekli, karizmatik, enerjik ve alçakgönüllüydü; bu özellikler onun Rhône’da son derece etkili olmasına yardımcı oldu ve düzinelerce hırslı şarap üreticisini Crozes-Hermitage’ı yapma şanslarını denemek için kendine çekti.
“10 yıldan biraz fazla bir süre içinde, Crozes-Hermitage’ı saygın, uluslararası kabul görmüş bir isim haline getirdi” dedi. kendi markası, çekiciliği, dinamizmi, öngörüsü ve çalışkanlığı.”
Alain Jean-Jacques Graillot 10 Aralık 1944’te Lyon’da doğdu. Babası Daniel, Lyon yakınlarında bir çimento fabrikası işletiyordu ve annesi Jeannine bir evdi.
Kimya mühendisi olarak eğitim gördü ve 1980’de Paris’te masa başı işine yerleşmeden önce bir dizi uluslararası şirkette çalıştı. Bu ona göre değildi.
Oğlu Maxime’in yanı sıra, Bay Graillot’un başka bir oğlu Antoine, beş torunu ve bir erkek kardeşi Denis var. Karısı Elisabeth, 2019’da öldü.
Crozes-Hermitage şaraplarına ek olarak, Bay Graillot, başka bir Kuzey Rhône adıyla satın aldığı dört dönümlük araziden mükemmel bir St.-Joseph yaptı ve biraz Hermitage’dan.
Oğullarıyla birlikte Kazablanka ile Rabat arasında bisiklet sürerken keşfettiği bir syrah bağından olağanüstü bir Fas şarabı da yaptı. Adı, Kuzey Afrika’dan Güney Avrupa’ya esen rüzgar olan üzüm ve sirocco’nun adı üzerine oynanan bir oyun olan Syrocco’ydu. Son yıllarda, iki oğul da Alain Graillot şaraplarını yaptı.
Daha geçen Eylül ayında Bay Graillot Fransa’da bir kitap yayınladı, “Parcours de Vignerons: Éloge de l’Entêtement” (“Şarapçıların Yolculuğu: İnatçılığa Övgü”), şarap üreticilerine övgü niteliğindeydi. yine de kendilerini zanaatlarına adamışlardı.
Crozes-Hermitage’ın bir direği olmasına rağmen, Bay Graillot Burgundy’deki arkadaşlarına her zaman ayak uydurdu, onlarla düzenli olarak kayak yaptı ve bisiklete bindi.
Amerikalı şarap garsonu ve Burgundy uzmanı Daniel Johnnes, “Grup için çok önemliydi” dedi. Rhône bedeninde bir Burgonya ruhu olduğu için ona ‘mouton noir’ veya kara koyun deniyordu.”